آنتالیا، محبوب ترین شهر گردشگری در ترکیه
نوشته شده توسط : gheirati

در کشور ترکیه و در منطقه مدیترانه شهری به نام آنتالیا قرار گرفته است. این شهر به دلیل وجود جاذبه های گردشگری فراوان، چندین سال است که مقصد اصلی سفر گردشگران در جهان و ایران است. مهاجران نیز این شهر را یکی از بهترین مناطق برای زندگی عنوان کرده اند. اما می خواهیم این بگوییم زندگی در این شهر چگونه است؟ آیا این شهر و جاذبه های گردشگری آن همیشه پویا  چه مقدار می تواند رضایت گردشگران را داشته باشد؟ وبلاگ گردشگری های هتل اکنون می خواهد به معرفی یکی دیگر از شهر های زیبا و جذاب کشور ترکیه بپردازد. با ما همراه باشید:

تاریخچه شهر آنتالیا

آنتالیا نیز به معنای خانه آتالوس بوده و توسط آتالوس دوم ساخته شده است. قدمت این شهر به 300 سال پیش از میلاد مسیح برمی گردد. این شهر در آن زمان جزئی از امپراطوری روم بوده است. آنتالیا در دوران بیزانس عنوان یکی از محبوب ترین شهر های جهان را از آن خود کرده است. سال های 1321 تا 1423 میلادی شهر آنتالیا پایتخت سلسله سلجوقی محسوب شده و در سفرنامه های کهنی که از گذشتگان به جای مانده همچون سفرنامه ابن بطوطه، از این شهر به عنوان شهری سرسبز و پررونق نام برده شده است.

آنتالیا

استان آنتالیا یکی از شهر های کشور ترکیه می باشد که مرکز آن آنتالیا است. این شهر در منطقه دریای مدیترانه و در نزدیکی شهر هایی همچون مرسین و کارامان، قونیه، اسپارتا و بوردور، غربش و موغلا و... واقع شده است. در آنتالیا امکانات و تفریحگاه های بسیاری برای گردشگران تعبیه شده است تا مسافران در هنگام سفر به این شهر خاطرات بیادماندنی را برای خود به ثبت برساند. از سوی دیگر ساحلی بودن این شهر باعث شده است که جذابیت آن بالا رفته و تعداد گردشگران نیز بیشتر و بیشتر شود. همچنین هزینه پایین اقامت در شهر آنتالیا باعث شده است که روز به روز شمار افرادی که به این شهر سفر می کنند، افزایش پیدا کند.

در این شهر منطقه ای به نام لارا وجود دارد که مکانی برای میزبانی از توریست ها و گردشگران به شمار می رود. وجود تعداد زیادی هتل و جاذبه های گردشگری در آنتالیا باعث شده است که این شهر برترین شهر توریستی نیز معرفی شود. مردم شهر آنتالیا در زمینه کشاورزی هم بسیار موفق عمل کرده اند و توانسته اند محصولات کشاورزی بسیاری همچون مرکبات، پنبه، زیتون و انواع سبزیجات را تولید کرده و به دیگر کشور ها هم ارسال کنند.

موقعیت و جمعیت آنتالیا

صنعت توریست و گردشگری کشور ترکیه، شهر آنتالیا می باشد. به طور کلی 30 درصد از کل توریست های این کشوربه این شهر سفر می کنند. این شهر دارای 657 کیلومتر ساحل است که پلاژ ها، بندر ها، و شهر های بسیاری در کنار آن ساخته شده اند. یکی از این مکان ها، محل باستانی زانتوس می باشد که نام آن در فهرست میراث جهانی نیز قرار دارد. براساس آخرین سرشماری که در سال 2016 انجام شده است، جمعیت شهر آنتالیا حدود دو میلیون و 328 هزار و 555 نفر بوده است.

جاذبه های گردشگری شهر آنتالیا

بندرگاه کاله ایجی

در شهر آنتالیا بنادر بسیاری وجود دارد که هر کدام از آن زیبایی خاص خود را دارند. یکی از این بندرگاه ها، بندرگاه کاله ایجی می باشد که قلب تپنده شهر نیز به شمار می رود. این بندرگاه از دوران سلجوقیان و رومیان باستان می باشد و از بهترین جاذبه های توریستی آنتالیا محسوب می شود.

شهر باستانی پرگه

یکی از زیباترین و جذاب ترین شهر های قدیمی در ترکیه، شهر باستانی پرگه می باشد. این شهر اگر چه قدمت بسیار زیادی دارد، اما به شکل بسیار ماهرانه ای از آن محافظت شده و محفوظ مانده است. این شهر با آنتالیا تنها 20 دقیقه فاصله دارد. شهر آب نام دیگر شهر پرگه می باشد و قدمت ویرانه های موجود در آن به 1500 سال قبل از میلاد مسیح برمی گردد. بنا های مذهبی آرتمیس و خانه آپولونیوس از دیگر دیدنی های موجود در شهر باستانی پرگه می باشند که مورد استقبال گردشگران بسیاری قرار گرفته است.  

 آبشار کورسونلو

این آبشار از مجموعه آبشار های کوچکی می باشد که در میان جنگل درختان کاج خنکی واقع شده است. آبشار کورسونلو تنها با شهر آنتالیا 20 دقیقه فاصله دارد. برای رسیدن به این آبشار باید مسیری را پیاده طی کنید. این آبشار در میان فضا های سر سبزو در کنار رودخانه ای به نام آکسو قرار گرفته است.

غار کارایین

در گذشته در شهر آنتالیا غاری وجود داشته است که مردم در آن زندگی می کرده اند. این غار کارائین و یا کاراین نام دارد. باستان شناسان در این غار یافته هایی از پارینه سنگی زیرین و پارینه سنگی میانی کشف کرده اند. استخوان و دندان های انسان دوران نوسنگی برخی از آثار کشف شده در این غار هستند که در قالب یک موزه در غار به نمایش گذاشته شده اند.                               





:: برچسب‌ها: گردشگری , گردشگری خارجی , آنتالیا , کشور ترکیه ,
:: بازدید از این مطلب : 17
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 فروردين 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: